Friday, September 26, 2014

Cum ar trebui să arate educația sexuală în școli


Astăzi este Ziua Internațională a Contracepției. Am participat la evenimentul SEXUL vs BARZA, organizat în parteneriat cu Programul Național Biblionet și Asociația Front de pe 26 septembrie de la orele 12.00 la Aula Magna, Facultatea de Drept a Universității București, cu ocazia Zilei Mondiale a Contracepției. Deși am terminat de ceva timp școala, abia azi am avut parte de prima oră de educație sexuală.  

Informațiile care ni s-au prezentat astăzi într-o formă interactivă, prietenoasă și comunicate într-un limbaj degajat, ne-ar fi fost utile de-a  lungul vieții. Doar prin noroc nu am avut parte de situațiile de risc cu care ne putem confrunta în absența unei educații sexuale. Și ne-am bucurat că nu am fost singurele care au apreciat utilitatea și importanța prezenței educației sexuale în școli, la activitate participând elevi de liceu. Elevii de liceu au intervenit în discuții și au fost deschiși față de subiect, spre deosebire de sistemul de învățământ, și alte instituții ale ale societății noastre, care rămân închise. 

Ori concepție, ori contracepție: eu aleg, nu deleg!

De asemenea, am observat curiozitate și din partea profesoarelor prezente, care au apreciat proiectul sexul vs barza și au luat materiale informative despre acesta. 

Mulți dintre elevi au vorbit despre faptul că nu s-ar simți confortabil să abordeze această temă în cadrul convențional al școlii sau al familiei și  că este un lucru bun faptul că și cadrele didactice și părinții pot beneficia de informațiile educative oferite de această platformă online a proiectului. Ei au văzut prin acest lucru oportunitatea de a produce o schimbare, acea deschidere de care avem nevoie cu toții pentru o viață sexuală sănătoasă și fără riscuri.

Sperăm că acest eveniment să devină o obișnuință în școlile din România și ca dreptul nostru la educație să acopere și educația sexuală.



No comments:

Post a Comment